T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI YOZGAT ŞEHİR HASTANESİ

Yozgat Şehir Hastanemiz Diyetisyenleri Şeyma ŞAHİN ve Esra UYSAL Ramazan ayında oruç tutacakların beslenme konusunda dikkat etmeleri gerekenler konusunda uyarılarda bulundular. Güncelleme Tarihi: 18 Mayıs 2018

Yozgat Şehir Hastanemiz Diyetisyenleri Şeyma ŞAHİN ve Esra UYSAL Ramazan ayında oruç tutacakların beslenme konusunda dikkat etmeleri gerekenler konusunda uyarılarda bulundular.


Yozgat Şehir Hastanemiz Diyetisyenleri Şeyma ŞAHİN ve Esra UYSAL Ramazan ayında oruç tutacakların beslenme konusunda dikkat etmeleri gerekenler konusunda uyarılarda bulunuyorlar.
Ramazan ayında beslenmenin en önemli noktalarından biri yeterli sıvı alımıdır. Uzun süren susuzluk ve havaların sıcak olması vücüdun sıvı gereksinmesini arttırır. İftardan sahura kadar en az 10-12 bardak su tüketilmelidir. Ayrıca ayran, taze meyve suları, mineralli sular, kompostolar ve su oranı yüksek kavun, karpuz, üzüm gibi meyvelerle de geri kalan sıvı ihtiyacı karşılanabilir.
Oruç tutacak olanlar mutlaka sahura kalkmalıdır. Geceden yiyip yatmak sağlıklı bir seçenek değildir. Gün içinde 16-17 saat süren açlığa bağlı düşecek olan kan şekerinin kontrol altında tutulması için sahura kalkmak önemlidir. Sahurda kan şekerimizin uzun süre değişmesini engelleyen proteince zengin süt, yumurta, peynir gibi yiyeceklerle tam tahıllı ekmek ve posadan zengin olan yeşilliklerden oluşan bir kahvaltı tercih edilmelidir. Sahurda yeterli sıvı alınmalı aşırı yağlı ve tuzlu besinler tüketilmemelidir.
Öğün sayısının azalmasıyla yavaşlayan metabolizma hızını uyarmak için orucu hurma, kuru kayısı gibi meyvelerle açarak çorba ve salata gibi hafif yiyecekler tüketildikten sonra 10-15 dakika dinlenmek uygun olacaktır. Daha sonra az yağlı bir et yemeği ve yanında salata ile ya da etli sebze yemeği ile devam edilebilir. İftar sofralarında kola, gazoz, hazır meyve suları gibi içecekler tercih edilmemelidir. Bunun yerine ayran, cacık veya komposto tercih edilebilir. Ekmek tercihi tam buğday, çavdar gibi tam tahıllı ekmeklerden yana olmalıdır. Beynin tokluk sinyallerini 10-15 dakikada gönderdiği göz önünde bulundurularak yemekler iyi çiğnenmeli ve yavaş tüketilmelidir.
Yenekten 1-2 saat sonra yani iftar ve sahur arasında bir tane ara öğün mutlaka yapılmalıdır. bu ara öğünde 1-2 porsiyon meyve, 2-3 adet ceviz ve yanında süt veya süt ürünü bir besin, tatlı tüketilecekse küçük bir porsiyon sütlü tatlı tercih edilebilr. Hayırlı Ramazanlar

DSCF6923.JPG
Paylaş